۳ اَمرداد ۱۳۹۴ ۰۵:۵۵
سیامند-رحمان---در-ریو-رکوردی-تاریخی-ثبت-خواهم-کرد
سیامند رحمان قهرمان وزنه برداری پارالمپیکی کشورمان این روزها در تکاپوی حضور در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا 2015 است. قهرمان فوق سنگین جانبازان اکنون در اردو به سر می برد تا خود را در گردهمایی وزنه برداری سال جاری آماده کند.

این مسابقات یکی از بزرگترین مسابقات قهرمانی منطقه است که از آمریکا و اروپا نیز درآن شرکت می کنند. با قهرمان معلول جهان که مهم ترین هدفش شرکت در بازهای های ریو است گفت وگویی انجام شده است

1- آیا در مسابقات آزاد آسیایی آلماتی رکورد 300 کیلوگرم را می زنید یا منتظر می مانید و این کار را در ریو 2016 انجام می دهید؟
رکوردزنی ام در مسابقات آسیایی آلماتی بستگی به نظر و تصمیم مربی و کادر فنی دارد آنها معلوم می کنند که چند کیلو رکورد بزنم. همه سعی و تلاشم برای ریو 2016 است وآنجا تصمیم دارم که بتوانم حتی بالای 300 کیلوگرم را رکورد شکنی کنم.

2- از آنجا که در حال تلاش برای کسب جواز حضور در بازی های ریو هستید، اهمیت سال جاری را برای خود چطور ارزیابی می کنید؟ اهداف شما در سال جاری پیش از آغاز بازیهای ریو چیست؟
برای ما ورزشکاران که المپیک 2016 را در پیش داریم سال مهم و سرنوشت سازی است. باید نهایت تلاش خود را بکنیم تا بتوانیم با موفقیت حضور پیدا کنیم. اگر همه امکانات فراهم و اردوهای خوبی برگزارشود و مسئولان هم حمایت کنند، بسیارتاثیرگذار خواهد بود.
همچنین مراقب هستم که از نظر بدنی آسیب نبینم و آمادگی خودم را حفظ کنم. همه هدفم کسب یک رکورد تاریخی بین 305  تا 310 کیلو گرم است تا به قولی که داده ام عمل کنم. می خواهم اول به لطف خدا مدال طلا بعد هم رکورد بزنم تا بتوانم دل مردم کشورم را شاد کنم.

3- چطور خود را برای ثبت رکورد جهانی آماده می¬کنید؟ منظور آمادگی فیزیکی و ذهنی است. چطور متوجه می شوید که برای این کار آمادگی کامل را کسب کرده اید؟
درحال حاضر همه تلاشم را می کنم که با تمرینات پی درپی با آمادگی کامل بتوانم ثبت رکورد جهانی را به  دست آورم. از نظر فیزیکی و ذهنی هم کاملا آماده هستم و روحیه بالایی دارم. هنگام تمرین کردن وتمرین های سختی که انجام می دهم متوجه می شوم که از همه لحاظ آمادگی لازم را دارم.

4- حامی اصلی شما در طی انجام تمرینات چه کسی است؟ اعضای خانواده، دوستان، مربی. در مورد آن توضیح دهید.
حامی من در اردوها و انجام تمرینات مربی ها و کادر فنی هستند. اما به طور کلی حامی و پشتوانه اصلی من چه در زندگی و چه در ورزش پدر و مادرم هستند که حمایت هایشان را هیچگاه فراموش نمی کنم. محبتی که در حق من داشته اند با هیچ محبتی در دنیا قابل مقایسه نیست.

5- یک روز تمرین خود را برای ما تشریح کنید. آیا نوع تمرین شما با فصل سال مرتبط است؟
معمولا تمرین هایم در بعد ازظهر از ساعت 4 تا 7 انجام می شود خیلی کم پیش می آید که صبح ها تمرین داشته باشیم. این برنامه تمرین در فصل های مختلف اجرا می شود ودر تابستان و زمستان هیچ فرقی ندارد.

6- یک هفته تمرین خود را برای ما تشریح کنید. راجع به برنامه تمرین با وزنه، نوع تغذیه و هر کاری را که در طی تمرینات خود انجام می دهید برای ما بگوئید.
در طول هفته 5 یا 6 روز طبق برنامه ای که مربی می دهد تمرین می کنم. اگر فرصتی باشد گاهی به درس¬هایم هم می رسم البته خیلی کم پیش می آید وقتی در اردو هستم، بیشتر تمرین و شرکت در کلاس هایی که برگزار می شود همه وقتم را می گیرد. نوع تغذیه هم خیلی عادی است و اینکه دیگران فکر می کنند مقدار و حجم غذای ما تغییر  می کند اصلا اینطور نیست. رژیم خاصی ندارم و هیچ مکملی هم مصرف نمی کنم.

7- چرا برای شما رقابت به شکل سالم از اهمیت زیادی برخوردار است و به دوپینگ روی نمی آورید؟
به نظر من کسی که دوپینگ می کند و روی به مکمل می آورد در مقابل کسی که شبانه روز وقت گذاشته، عرق ریخته بی عدالتی محض است. راه یکساله را نمی توان یک شبه طی کرد. من این رفتار را کاملا ناجوانمردانه می دانم. کسی که دوپینگ می کند حتی سعی و تلاش طرف مقابل را هم زیر سوال می برد. همه تلاشم، داشتن یک رقابت سالم و دلنشین است. اهمیت یک رقابت سالم برایم به حدی است که حتی در مکان های ناشناخته چیزی نمی خورم.

کد خبر : ۷۸۵
اشتراک در